Як подолати хронічну зайнятість
Британський бізнес-психолог і автор бестселера “Шалено зайнятий: Як знайти вільний час” Тоні Кребб виступив з невеликою, але насиченою лекцією в рамках Міжнародного PR-фестивалю. Кребб розповів, як впоратися з постійною нестачею часу і чому тайм-менеджмент нас не врятує.
Хронічна зайнятість, що управляє сьогоднішнім світом. Кращі уми придумують нові і нові способи, як в межах 24 годин вмістити все більше справ. Популярність теорій і практик тайм-менеджменту говорить про одне: ми не встигаємо. А може, не треба намагатися осягнути неосяжне? Може, секрет – у правильно розставлених пріоритетів і в трохи іншому погляді на життя? Ось лише три поради, які допоможуть впоратися з щоденної гонкою. Отже, уявіть море, хвилі і серфера. Навіть якщо ви ніколи не займалися цим спортом.
Перемикання між різними завданнями продовжує витрати вашого часу на 40% Порада перша. Контролювати те, що можемо контролювати. Коли серфер дивиться на море, він не намагається його контролювати. Він усвідомлює, що людина – піщинка у порівнянні з глобальної стихією.
Нам платять за те, що ми думаємо, а не за те, що розкладаємо папірці по своїх місцях. Ідеальна організація життя – не синонім успіху. Завжди замислюйтесь і розділяйте, що ми можемо контролювати, а що – ні. Ми часто потрапляємо в неусвідомлений кругообіг справ. Наприклад, ми постійно реагуємо на нові потреби клієнта. Це важливо, але перемикання між різними завданнями продовжує витрати вашого часу на 40%. Треба іноді глобально зосередитися на проекті. Як можна серйозніше думати про свої стратегічні цілі і пріоритети, не перемикаючись з одного на інше. Так ми гарантовано більше встигнемо і менше втомимося.
Порада друга. Займатися інтелектуальними комплексними завданнями на початку дня. Серфер не намагається контролювати море, але він контролює свою реакцію на море і вибирає правильні хвилі. Сьогодні наука знає багато про тонкощі роботи людського мозку. Важливо враховувати хоча б самі базові речі. Ми втомлюємося і стаємо дурнішими до кінця дня. Ми вважаємо продуктивність ключем до успіху. Але чи впораємося ми з навантаженням? Чи довго витримаємо без відпочинку? Сьогодні контент, в потоці якого ми постійно перебуваємо, в 200 разів більше, ніж у 1970-х роках. Це суцільний шум. Наш організм не пристосований до того, щоб увесь час перебувати в тонусі. Він розраховує на зміну активності і пасивності.
Порада третя. Фокусуватися на цікавих і важливих завданнях. Економте свою увагу. Згадуйте успішність компанії Apple. Компанія створює безліч ідей, але фокусується лише на їх обмеженому числі. Ось я дуже не люблю шведські столи. Ти йдеш вздовж нескінченного числа смачної їжі і хочеш все спробувати. В результаті у тебе на тарілці з’являється гора різних страв, яку ти не в змозі з’їсти. Вибір – складна річ. Необхідно чітко визначати, що важливе, що другорядне. І завжди про це пам’ятати. Завжди перевіряйте і ставте собі питання: чи йти мені на цю зустріч, відповідати на пошту прямо зараз? Не відповідайте “так”. Пам’ятайте, що ваш ресурс обмежений.
Сьогодні найбільшу цінність у всіх міжнародних корпораціях представляють не ті співробітники, які все встигають, а ті, які вміють приймати складні рішення, і одне з них – на чому варто зосередитися прямо зараз. Повернемося до серферів: вони повністю зосереджені на тому, що роблять. Інакше у них не вийде підкорити хвилю. У морі вони не думають, що будуть їсти сьогодні на вечерю. Вони на дошці і повністю присутні в процесі, в момент “зараз”.
Антонім зайнятості – зовсім не відпочинок на пляжі, а той момент, коли ви не можете зосередитися на завданні. Робити багато всього одразу – неефективно. Як ми можемо зосередитися? Проблема в тому, що навколо нас постійно знаходяться речі, які нас відволікають. Пошта, соцмережі, Google, телефон – це все спокуса. Ті, хто хочуть мобілізувати свою волю, можуть зробити зусилля і подолати спокусу. Але торт не повинен бути в холодильнику постійно. Немає торта – немає спокуси. Коли у вас відкрита пошта, сторінка соцмереж, телефон постійно реагує на другорядні повідомлення, ви змушуєте себе постійно боротися із спокусою. Це уповільнює основний процес. Якщо ви прийшли на зустріч і поклали на стіл телефон – ваша увага розсіюється. Приберіть, тимчасово відкладіть відволікаючі спокуси.
Ми зайняті не тому, що у нас багато справ, а тому, що робимо неправильний вибір, обраємо неправильну стратегію. Частіше згадуйте серферів: контролюйте те, що можете, вибирайте правильні хвилі і уникайте того, що відволікає.
Читай також:Нестандартна реклама в аеропортах»
"У південноафриканському аеропорту Тамбо рано вранці 2013 р. проходила ambient-кампанія “Прощайте, червоні очі» від місцевої кавової марки. З вендингової машини кава-бренд нал..."
Як захиститися від стресу»
"Вся справа у вашому сприйнятті ситуації«Деякі люди розклеюються при перших ознаках негараздів. Пробита шина, дощовий прогноз погоди або штраф за паркування – що завгодно може..."
Як розпізнати недобросовісного роботодавця?»
"Експерти Міжнародного кадрового порталу hh.ua дають рекомендації, як розпізнати недобросовісного роботодавця і уникнути обману. Підозрілі пропозиції Насторожіть..."
У реклами лише одна мета: Рушимо стереотипи. Цитати рекламістів і піарщиків»
"Нативна реклама – це комерційна публікація в редакційному форматі, яка замість закликів до купівлі містить цікаву і корисну читачеві інформацію. 54% людей не сприймають..."