Чому мозковий штурм не працює

5-25-2017

Чому мозковий штурм не працює 736fc7f2835c0b50cd7650a924efb691
Чому мозковий штурм не працює
Метод мозкового штурму придумав фахівець в області реклами і співзасновник агентства BBDO Алекс Осборн в 1940-х роках. З тих пір було проведено багато досліджень, в яких вчені стверджували, що використовувати цей метод — неефективно. Дослідження виявляли, що люди, які беруть участь у мозковому штурмі, генерували менше ідей, ніж під час роботи в поодинці, пише Fast Company.

У цього методу є багато мінусів, відзначає видання. Головний з них полягає в тому, що під час мозкового штурму говорити може тільки одна людина, а інші повинні його слухати. Це призводить до ситуацій, коли під час процесу виступає тільки один або два учасники, і вони не дають можливості висловитися іншим. Також необхідність вислуховувати чужі ідеї не дозволяє людям сконцентруватися на своїх, підкреслює Fast Company.

«Мозковий штурм — складний процес, під час якого люди намагаються одночасно слухати, думати, додавати свої думки, взаємодіяти з групою, — говорить професор психології Техаського університету в Арлінгтоні Підлогу Паулус. — Це важко і складно психологічно».

Альтернативи мозкового штурму«Справа не в тому, що люди неефективні під час роботи в групах, просто техніка, яку придумав Осборн, була жахливою», — каже Арт Маркман, професор психології Техаського університету в Остіні. За останні 20 років вчені знайшли більш ефективні методи генерувати ідеї, ніж брати участь у мозковому штурмі або працювати поодинці, пише Fast Company. Один з найбільш вдалих — брейнрайтинг (brain — «мозок», write — «писати»).

Цей метод схожий на мозковий штурм, але відрізняється тим, що люди записують ідеї замість того, щоб озвучувати їх. Учасники міняються записами і знайомляться з ідеями інших, продовжуючи конспектувати власні думки. Цей метод дозволяє більш конструктивно взаємодіяти з групою, зазначає Fast Company.

У 2014 році Пол Паулус в журналі «Human Factors: The Journal of the Human Factors and Ergonomics Society» опублікував дослідження, де тестував техніку брейнрайтинга в умовах реального офісу, працюючи з працівниками ІТ-компанії. Паулус хотів дізнатися, яким чином варто використовувати цей метод, щоб учасники були максимально ефективними, пише Fast Company.

Євген Шиняев і Михайло Ткаченко, креативна пара Leo Burnett Moscow, автор — Олександр ЛюбавинИсследователи розділили 57 співробітників на дві групи. Перша група спочатку брала участь у брейнрайтинге, а потім кожен чоловік працював самостійно, а друга — навпаки. Дослідники з’ясували, що якщо у людини є лише два варіанти — брати участь у брейнрайтинге або працювати одному — то він більш ефективний у групі, підкреслює видання. Паулус і його команда вважають, що «брейнрайтеры» видали на 37% більше ідей, ніж ті, хто працював в поодинці.

Також дослідники прийшли до висновку, що люди, які спочатку брали участь в брейнрайтинге, а потім працювали поодинці, генерували більше ідей, ніж ті, хто робив навпаки, пише Fast Company. «Ми виявили, що якщо після роботи в групі осіб генерував ідеї поодинці, то його креативність зростала, — каже Паулус. — Це час, коли народжуються великі ідеї».

Паулус додав, що робота наодинці повинна йти відразу після брейнрайтинга. «Якщо перерва буде занадто великим, ви втрачаєте концентрацію — вся мозкова активність зникне».

У другому експерименті Паулус знову поділив 57 співробітників на дві групи. Перша брала участь в звичайному брейнрайтинге, а друга — в асинхронному.

Під час асинхронного брейнтрайтинга учасники чергували індивідуальні сесії довжиною у вісім хвилин і трихвилинні групові, під час яких зачитували свої ідеї. Дослідження показало, що асинхронний брейнрайтинг працює краще звичайного — учасники, які чергували сесії озвучили в два рази більше ідей, ніж ті, хто працював тільки в групі, зазначає Fast Company.

«Працюючи поодинці, ти ніколи не дізнаєшся думки інших людей. І якщо ти постійно знаходишся в групі, ти, ймовірно, проведеш більше часу обмірковуючи чужі ідеї, ніж свої», — говорить Паулус. Поєднавши дві техніки, можна отримати краще від кожної з них, пише видання.

Це дослідження наводить ще більше доказів, що люди повинні відмовитися від мозкового штурму на користь брейнрайтинга, зазначає Fast Company. «Дивовижні речі не відбудуться, якщо ви зберете людей разом. Ви повинні використовувати правильні методи», — стверджує Паулус.

За матеріалами https://vc.ru

Читай також:

Про роль інтровертів в рекламній індустрії»
"«Ми змінили спосіб роботи, — каже Джекс. — І змінили місця роботи. Все це призвело до зміни типу людей в галузі». Незважаючи на те, що все нове, на думку Джекса, має масу плю..."

Як збагатити образ героя з допомогою символів: уривок з книги Джона Сурми «Анатомія історії»»
"Публікуємо наданий нам видавництвом уривок з книги. Персонаж і символ — дві важливі системи в єдиному організмі оповідання. І вони взаємопов’язані. Символ — відмінний і..."

Законом не заборонено»
"Леонардо ді Капріо на врученні премії «Золотий глобус» Індустрія електронних сигарет оцінюється в $7 млрд, хоча в 2010 році її оцінка була менше $1 млрд. Про їх вплив на орга..."

4 серіали, які розширюють мислення стартаперів/підприємця»
"Кілька цитат головного героя: «Знаходити вихід з патових ситуацій — моя пристрасть» «Реклама ґрунтується на ідеї щастя. А що таке щастя? Це запах нового автомобіля, це свобод..."

У рубриці: Статті