Як світові процеси впливають на колористику. “Революційний червоний” – новий тренд?
Millenial pink — димчастий відтінок рожевого і головний колір 2016 — початку 2017 року. Народжений у надрах блогів на Tumblr, він настільки швидко поширився по світу моди, що встиг набриднути всім в рекордні терміни. Acne відкрив рожевий бутік, Nike запустив рожеву колекцію, журналу Fantastic Man поставив його фоном на свою весняну обкладинку, а Starbucks зробив з нього фрапучино (що ж ще). Нарешті, Pantone охрестив цей відтінок «Рожевим Кварцом та офіційним кольором 2016 року.
Рожевий — непростий колір, обтяжений певними гендерними ассоцияциями. Сьогодні рожевий придбав ще і соціально-політичне забарвлення. Одержимість димчасто-рожевими речами стала нагадувати торік хіпі-манію 1960-х — ті ж меседжі миру, любові та гендерної рівності, ті ж пізнавані колірні гами. Однак, як і у випадку з хіпі-культурою, рожевий чекала сумна доля, а саме — комерціалізація. Тисячі компаній побачили в хайповом кольорі золоту жилу і стали випускати все більш і більш дорогі товари (кульмінацією цієї ланцюгової реакції став, звичайно ж, вихід рожевого айфона).
Бутік Acne, журналу Fantastic Man, Nike
Так що ж прийде цьому тренду на зміну? У більшості фахівців вже є готова відповідь, і це те, що вже прийнято називати «революційним червоним». Кричущий колір пожежних машин, крові і червоних троянд повертається з давно забутих колекцій 90-х років — і, можливо, надовго.
Серу Ісааку Ньютону належить гіпотеза про те, що світло — це потік матеріальних часток, корпускул, що рухаються від джерела світла зі швидкістю світла. У яскраво-червоного кольору найбільша довжина такої хвилі, тому людське око помічає його раніше всіх інших кольорів, і червоні предмети часто здаються нашому оку крупніше. З цієї причини його стали використовувати, наприклад, у світлофорах як попереджувальний колір. Крім того, червоний чинить стимулюючий вплив на людську психіку і навіть викликає почастішання пульсу. Для порівняння: ніжно-рожевий діє на людину заспокійливо, тому найчастіше такий відтінок застосовують в інтер’єрі дитячих кімнат.
В Інституті кольору Pantone — світовому авторитеті в області кольору та кольорової комунікації — відтінком цього сезону вже називають Grenadine. Його описують як «потужний, самовпевнений і динамічний червоний, з іржавим тоном». Ще одним популярним сортом «революційного червоного» в Pantone називають густий бордового відтінку, який називається Tawny Port.
Першими всілякі відтінки червоного повернули в моду ще в минулому році Хілларі Клінтон, Тереза Мей і Ангела Меркель: їх так звані силові жіночі костюми стали з’являтися на телеекранах не рідше, ніж класична темно-синя уніформа політиків чоловічої статі. У їх виконанні червоний став своєрідним символом політичних змін, зсуву убік фемінізації політичного контексту. Як неважко здогадатися, в такій ролі колір вже неодноразово виступав з початку XX століття червоний супроводжував революційні потрясіння по всій земній кулі.
Хілларі Клінтон, Тереза Мей
Той факт, що за повернення «революційного червоного» відповідають саме політики, а не поп-зірки чи актори, вказує ще й на те, що колір дитячих пелюшок і Барбі, викликає у миллениалов ностальгію по безтурботному дитинству, в реаліях 2017 року виглядає як знущання. У сучасному світі, де президент США практично щотижня робить неадекватні дії, а Північна Корея продовжує загрожувати миру ядерними боєголовками, ніжні кольори починають здаватися просто недоречними.
Модна індустрія не змусила себе довго чекати: після гучної яскраво-червоної колекції Givenchy осінь-зима 2017 і частих включень багряного в колекцію Balenciaga того ж сезону всім стало зрозуміло, що пора йти в ногу з часом і носити речі в сміливому червоному відтінку. Тренд остаточно закріпився завдяки серіалу «Розповідь служниці» — там вже від цього кольору нікуди не піти.
Givenchy, Balenciaga, кадр з фільму «Розповідь служниці»
Нарешті, якщо порівнювати червоний з темно-рожевим, перший виявляється просто практичніше: до червоного легше підібрати аксесуари, і він не так повнить, як рожевий. Словом, якщо зібрати воєдино всі причини, то з переходом від миллениальского рожевого до червоного як мода, так і суспільство здійснили черговий відмова від романтичних фантазій і утопій на користь активних дій і прагматизму.
Одяг — це один з наших способів трансляції свого внутрішнього світу в зовнішній, це інформаційний носій нашого психологічного та емоційного стану. Все більшій кількості людей сьогодні хочеться не демонструвати всім і кожному свої вразливі сторони, а, навпаки, підкреслити власну силу і бойовий настрій. І це цілком логічно, адже якщо мілленіали відмовляться від рожевого інфантилізму і почнуть по-справжньому вирішувати проблеми, особисті і загальні, в реальному світі, то їм нарешті стане значно простіше в ньому жити.
За матеріалами https://www.buro247.ru/
Чому ваш мозок саботує збільшення доходу і що з цим робити»
"Фото © Pixabay Гроші, зв’язки, освіта лише посилюють ефект першоджерела добробуту, яким є психіка і образ думок. По суті, на шляху багатства стоїть лише час і ваш мозок..."
Що варто шукати в публічних лекціях»
"У ряді випадків, метою лекції є, як у деяких спікерів ТЕD, збір грошей у благодійний фонд безпосередньо відразу після виступу. Або масовий короткочасний гіпноз. Але частіше л..."
Як подолати хронічну зайнятість»
"Британський бізнес-психолог і автор бестселера “Шалено зайнятий: Як знайти вільний час” Тоні Кребб виступив з невеликою, але насиченою лекцією в рамках Міжнародно..."
Нестандартна реклама в аеропортах»
"У південноафриканському аеропорту Тамбо рано вранці 2013 р. проходила ambient-кампанія “Прощайте, червоні очі» від місцевої кавової марки. З вендингової машини кава-бренд нал..."