Як корпоративна культура впливає на ефективність роботи компанії

5-12-2017

Як корпоративна культура впливає на ефективність роботи компанії 57c0cd1d43c9b762540bf8365506c7acФото: Depositphotos

Зараз корпоративна культура стає модним трендом. Чому корпоративна культура таке складне поняття і більшість компаній живуть з нею більше формально, ніж чесно?

Основна проблема полягає в тому, що корпоративна культура — не про людей, а про віру. У багатьох компаній в корпкультурі прописані правильні і розумні речі, але чомусь “не б’ють у серце”. Питання полягає в одному — вірять у це люди чи ні, вони живуть цим чи ні.

Близько 86% компаній у світі називають корпоративну культуру пріоритетом номер один в кадровій політиці. В Україні цифра трохи менше, але теж досить значуща. Як ви думаєте, чому топ-менеджмент зациклений на цій темі? Багато керівників впевнені, що якщо формалізувати всі моменти, пов’язані з корпоративною культурою, то настане щастя. Зазвичай наймають дорогих консультантів, які приходять і продають стандартний набір рішень, які ми всі знаємо. Корпоративна культура включає в себе як формальну частину, як то місія, бачення, стратегія, модель компетенції і т. д., так і неформальну. Коли ви починаєте порівнювати формальну частину різних компаній, виявляється, що відмінності між ними невеликі.

Корпоративні цінності кожної компанії — це про добре і вічне. Але коли ми торкаємося неформальної частини (віра, ідеологія, рольові моделі), то тут у компаній починаються проблеми.

Прийдіть в будь-яку компанію, там ви знайдете місію, бачення, цінності. Запитайте у всіх співробітників: “Ви любите компанію?”. “Ну, звичайно любимо”, — відповідають вони. Задаємо запитання: “Товариш дорогий, ти без грошей згоден працювати?”. Ось тут починаються чудеса.

Можна скопіювати у конкурента технологію, можна залучити в компанію масу кращих фахівців з ринку, але наскільки ці люди можуть разом ефективно працювати і зробити те, що в іншій компанії вони зробити не можуть? Іншими словами, наскільки вони об’єднані загальною корпоративною культурою.

Ключове питання, яке слід задати при впровадженні корпоративної культури — як виміряти її ефективність? Всі компанії проводять дослідження соціального клімату — дивляться наскільки співробітники компанії лояльні, залучені, задоволені. Але ці цифри самі по собі нічого не дають. Чому?

Пам’ятаєте знамениту фразу доктора Хауса “Всі брешуть”? Якщо директор підприємства дуже сильний, то він пояснить співробітникам, як потрібно правильно заповнювати чергову анкету. Щоб цифри по цьому підприємству були хороші. Тому що коли генеральний директор групи компаній наприкінці року буде порівнювати показники по підприємствах, то бажано бути у верхній частині аркуша, а не в нижній. Так відбувається часто-густо.

І це помилковий підхід, адже останні дослідження наочно демонструють, що корпоративна культура впливає на фінансовий результат. Приміром, на 41% збільшується якість роботи як такої, прибутковість зростає на 22%, якщо в компанії присутня емоційна залученість персоналу. Люди здатні творити чудеса.

Давайте будемо чесними з собою. Згадаймо Хауса. Зміг би він впоратися зі своїм завданням самостійно? Що він зробив зі своєю командою молодих хлопців? Він знущався над ними, вів себе неполіткоректно. Але в підсумку він звернув їх у свою експертну віру, і до кінця роботи це була злагоджена команда з єдиними принципами, цінностями і системою координат.

Корпоративна культура охоплює всю життєдіяльність компанії і надає ключовий вплив на кінцевий результат незалежно від того, займається менеджмент компанії її свідомим формуванням чи ні. Якщо ви прийняли рішення впливати на зміни корпоративної культури, ключове питання — наскільки ви готові змінитися самі, тільки не декларативно, а по-чесному. Побудова корпоративної культури — це не проект. Її не можна побудувати за місяць, рік або два. Це має бути постійний процес, постійна системна робота, на чолі якої має стояти комунікація CEO та інших топ-менеджерів з рядовими співробітниками компанії.

8 нових правил для корпоративної культури:

-Нова філософія відносин зі співробітниками: співробітники — це внутрішні клієнти
-Підтримка з боку топ-менеджменту
-Наявність “господаря” проекту
-Постановка задачі і КПЕ на старті
-Крос-функціональна команда з високою залученістю
-Досягнення і комунікація quick wins для підтримки залученості
-Інструменти для підвищення залученості повинні базуватися на аналітиці та сегментуванні співробітників за потребами
-Розвиток системи накопичення даних

Читай також:

Як працювати з поганим начальником»
"Олександр Ложечкін, що відповідає в Microsoft за технічний євангелізм у Центральній і Східній Європі, у своєму блозі на Medium написав статтю про поганих керівників і дав кіл..."

Ілон Маск планує з’єднати мозок людини з комп’ютером»
"Про це повідомляє The Wall Street Journal. Для роботи над концепцією нейронного мережива була створена компанія Neuralink. За словами пана Маска, така система зможе передават..."

5 хороших якостей, які завадять зробити кар’єру»
"Більшу частину свого життя ми проводимо на робочому місці. Товаришів по службі ми бачимо частіше, ніж друзів, а керівництво — частіше, ніж батьків. Тому ми хочемо справити хо..."

Як фото в соцмережах впливають на самооцінку»
"Як відзначають експерти, жінки більш схильні порівнювати себе з подругами, ніж з жінками, яких бачать в рекламі по телевізору тощо. І коли це відбувається в соцмережах, то по..."

У рубриці: Статті